2022. január 22., szombat

Álom és álomfejtés II. - Vízkereszt napján

Vízkereszt

epifánia (Epiphania Domini, azaz az Úr megjelenése vagy Urunk megjelenése) vagy háromkirályokaz egyik legősibb keresztény ünnep, amely Jézus Krisztus megjelenésének, kinyilvánulásának momentumait kapcsolja egybe: a napkeleti bölcsek imádása (és korábban, a karácsony ünnepének kialakulása előtt Jézus születése); Jézus megkeresztelkedése a Jordánban; Jézus első csodája (a víz borrá változtatása) a Kánai menyegzőn

Ezek közül később keleten Jézus keresztsége lett hangsúlyos (erre emlékeztet a vízszentelés), nyugaton pedig a napkeleti bölcsek látogatása került előtérbe – olyannyira, hogy a római katolikus egyház a második vatikáni zsinat óta csak ezt ünnepli vízkeresztkor, a többit más napokra helyezték át. A római katolikus egyházban főszabályként január 6-án ünneplik. Az ónaptárat használó keleti keresztény egyházak a Gergely-naptár szerinti január 19-én tartják, mivel a Julianus-naptár jelenleg 13 nap késésben van a Gergely-naptárhoz képest.[ A katolikus egyházban a karácsonyi ünnepkör advent első vasárnapjától, a karácsonyi idő karácsony előestéjétől a vízkeresztet követő vasárnapig tart.Vízkereszt a farsang kezdete. (Forrás: wikipédia)

Az álom

2022 Vízkereszt napján a szülői házról álmodtam, amelynek a cselédszobájában voltam kamaszlány, majd férjes asszony, az első fiam is ott fogant.

Ezt a szobát örökölte a testvérem később, miután mi elköltöztünk.

Az ajtaján beléptem és minden olyan volt mint anno.

Majd elfordítottam a fejem és mire visszafordítottam az ágy máshol volt.

Ki akartam volna menni a szobából, de már nem volt rajta ajtó. Álomfejtés

Álomfejtés

Egyszer egy építészt kérdeztem arról, hogy a csigaház rekeszei hogy képződnek, hogyan él ebben a rekeszelt házban a csiga?

Azt válaszolta: A csiga időnként kinövi a neki rendelt teret és tovább bővíti a házat a testnedveiből az aranymetszés isteni szabályai szerint, és a régi nem élhető részeket, ahová nem tud visszahúzódni lefalazza, lezárja.


Így falazódott be a szülői ház ajta két fejelfordítás között. Közölve, hogy múlt ezen szakasza végképp lezáródott.

A testi-lelki-szellemi növekedésünkben nekünk is kell ilyen rekeszelést, rekeszépítést, lezárást végeznünk, ahová többet nem térhetünk vissza. Mai felismerésem, hogy emlékezéseink arra valók, hogy beazonosíthatunk pontokat a rekeszekben történt időszakról, hogy azok milyen változásokat hoztak az életünkbe.

A Gülbaba Türbe egyik kövében találtam.






2022.01.08.

Az öcsém halálának második évfordulója

Álmomól ébredve abban a fekete-lyukban, amelyben korábban a JóÉg felirat villódzott, egy mandorla-formában egy kicsi fiúcska állt feketében, csak a cipője és a sapkája volt fehér. https://yvette-hildegard.blogspot.com/2020/10/te-joeg.html



A fehér sapka és cipőcske: a megtisztult szellemiség és gyökerek és szimbolumai a fekete testbezártság után. Ím a tesvérem újjászületett!





Nincsenek megjegyzések: