2013. október 30., szerda

A mezítlábasságtól a tűsarokig

történetek a lábakról, lábápolásról, a bibliai lábmosás lényegéről, kényelmes és kényelmetlen cipőkről, gyógy- és ortopédcipőkről, csizmadiákról, cipészekről, a Mikulásra az ablakba tett cipők kipucolásáról, a kapcáról, a zokniról s a harisnyáról…sokfajta megközelítésben

A magam története lábbeli ügyileg

A nyolc éves Marcell fiam, a nyolcvanas évek végén, egy Anyák napjára készült leírásában rólam egy fontos tényként említi a lábbelit. „Kevésbé kedveli a magas sarkú cipőt, így hát sportos minden lábbelije.”

Boldizsár Ildikó meseterapeuta egy interaktív előadásán szegezte nekem a kérdést:
Mi a te meséd?
Az én mesém a Hamupipőke volt természetesen.
Ennek a mesének jónéhány szimbólumát éltem meg és élem a mai napig is.
A munkahelyeimen az utolsó pillanatban, péntek délután háromkor odasózott munkák, mind-mind az „Elmehetsz a bálba, ha kiválogatod a kölest a hamuból…”-ra emlékeztetett.

A Walt Disney-féle filmváltozatban a Guszti nevű kisegér testalkata, hogy a pulóver folyton felpöndörödött a hónaljáig, mintha a combfix harisnya-viselős korszakomról, vagy a mostani gömbállapotomról mintázták volna. (A tökéletességre törekszem, s mint tudjuk, a legtökéletesebb forma a gömb J)




A mese legfontosabb darabja pedig maga a cipő, amit csak és kizárólag az én lábamra öntöttek.
Ilyen cipőm nem volt sohasem.

Sokszor próbáltam követni cipődivatokat, de mindig pórul jártam. Magastalp, papucscipők melyek, vagy soha nem tágultak ki a lábamra, vagy az első eső után kitágulva estek le a sarkamról stb. Mondjuk az „alföldi papucsos” korszak a hetvenes években, azért nekem kedvezett.
A tűsarokkal pedig végképp akkor szakítottam, amikor miatta az első utcasaroktól visszafordulásra és négykézláb vánszorgásra kényszerültem hazáig.

Bokám gyenge, így még az ortopédusok által ajánlott trottőrsarokról is képes vagyok leesni, bokaficammal, vagy szalagszakadással egybekötve.

Az én felfogásom szerint a Jóisten az embert mezítlábasnak teremtette nem trottőrsarkúnak, így inkább az ókori rómaiak saruja, vagy az indiánok által kifejlesztett mokaszin, vagy a balettcipő fazon (természetesen nem spiccen állva) az én stílusom.
Az edzőcipők ergonómiailag tökéletesre fejlesztett típusai pedig egyenesen kedvemre valók.
A nyolc éves Marcell fiam, a nyolcvanas évek végén, egy Anyák napjára készült leírásában rólam egy fontos tényként említi a lábbelit. „Kevésbé kedveli a magas sarkú cipőt, így hát sportos minden lábbelije.”
Azóta is így van ez…

A gyógycipők pedig bármily jók is a lábnak, magunk közt szólva is ormótlanok.
Ajánlom a dizájnereknek, hogy a gyógy- és ortopédcipők frontján teljesítsék ki tudásukat.

Azért egy ortopédcipő-dizájn idekívánkozik, amit egy mozgássérült ismerősöm maga készített.

Egy video pedig mindegyikünk hasznára is válik, amelyben egy cipésztől tanult cipőfűzési technikát mutat be, melyet alkalmazhatunk „boszorkánycipőinken” és korcsolyacipőinken is.

S végül mit teszek, ha netán puccba kell vágni magam (színházba, esküvőre, vacsorára egy étterembe), ahol láthatnak a „Mitszólnakék”, míg a dizájnerek az alkalmi gyógy- és ortopédcipőket kifejlesztik?

Én bizony oda is felveszem, ha nem is az edzőcipőmet, de a sarumat-mokaszinemet-balettcipőmet. A „Mitszólnakék” pedig mehetnek árulkodni az ortopédusékhoz.

Nincsenek megjegyzések: