2014. január 12., vasárnap

Neki növekednie kell, nekem pedig kisebbednem

Jézus egy alkalommal tanítványaival Júdea földjére ment. Ott  tartózkodott velük, és keresztelt. János is keresztelt Enonban, Szálim közelében:  ott ugyanis sok víz volt. Az emberek odamentek, és megkeresztelkedtek.  Mindez János  bebörtönzése  előtt  történt.   Vita  támadt  ekkor  a   tisztulási 
szertartásról János  tanítványai  és  egy  zsidó  között,  ezért  Jánoshoz mentek. „Mester – mondták neki –, aki nálad volt a Jordánon túl, és akiről tanúságot tettél, most szintén keresztel, és mindenki hozzá tódul.” János így  válaszolt: „Az  ember  semmit sem  vallhat magáénak,  hacsak  a mennyből nem kapta.  Ti magatok vagytok tanúim, hogy  megmondtam: Én  nem vagyok a Messiás,  hanem csak  az ő előfutára.  Akié a menyasszony, az  a vőlegény; a vőlegény barátja  csak ott áll  a vőlegény mellett,  hallgatja szavát, és szívből örül neki.  Ezzel most az  én örömöm  is teljes.  Neki növekednie kell, nekem pedig kisebbednem.”
Jn 3,22-30


…. Egy alak, amely két részből áll, de egy háta van…  Ám csak lassan bontakozott ki  előttem a kép… Egy alakot ábrázolt, amely én voltam, ám a kép kínosan betegesnek és csak félig valóságosnak tűnt: zavarosak voltak a vonásai… mint egy szobor, melynek az lehetett volna a címe, hogy Elmúlás, Rothadás, vagy valami hasonló. Az enyémmel összenőtt alak színei és idomai viszont határozottam virultak… És az alakok belsejében mozgott valami; végtelenül lassan, ahogy egy kábult kígyó tekerőzik. Olyasvalami  volt, mint egy végtelenül lassú, lágy, ám folyamatos áramlás vagy olvadás: ráadásul az én képmásom  áramlott, vagy szivárgott át Leo képébe; rádöbbentem, hogy képem egyre inkább átadja magát Leónak, átáramlik belé, táplálja és gyarapítja. Úgy rémlett, idővel az egész szubsztancia átáramlik egyik képből a másikba, és csak az egyik marad meg: Leo. Annak növekednie kell, nekem pedig kisebbé lennem. (H. Hesse)


  Szövegközi kép 1
Szövegközi kép 2

Nincsenek megjegyzések: