2015. szeptember 5., szombat

Átkelés busszal a Lánchídon egy hatéves szemészögéből


Szeptember 4-én a 105-ös buszon utaztam Pestről Budára. Az egyik négyesülés ablaknál levő helyére ültem. Velem szemben egy szőke kisfiú, mellette a nagymama, szemben velük, mellettem a nagypapa ült. (Valószínű ők hozták el az iskolából, mert a papánánál egy vadonatúj iskolatáska volt.)






A kisfiú minden történést és látványosságot kommentált. 

Körforgalom, a busz jelzőgombjai közül mennyi világít, oroszlánok a hídon, Duna, Lánchíd láncai, stb. A Lánchíd utolsó harmadához érve pedig elhangzott olyan mondat, amit csak egy éppen hatéves tud mondani, ugyanis az efféle érdeklődést és szemléletmódot az első év végére tutitra  kiirtják az iskolában a gyerekből.

A mondat pedig így hangzott:

A híd fölfelé, a mi buszunk pedig lefelé megy...




Értitek ugye?!

Aztán a Clark Ádám téren még megkérdezte, hogy mit építenek ott... Erre én tudtam neki választ adni; 

A villamos alagútjának körívét bővítették ki, hogy beférjen egy új villamos is a kanyarba... 





Majd bebújtunk a Várhegy alagútjába és ők nem sokkal ezután leszálltak....



"Jézus odahívott egy kisgyermeket, közéjük állította, és ezt mondta:– Bizony, mondom néktek, ha meg nem tértek, és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek, nem mentek be a mennyek országába." (Máté 18)





Nincsenek megjegyzések: