2012. október 5., péntek

Női kvóta a szakrális térben!?



elmélkedés a keresztény feminizmus és Bingen von  Hildegard egyháztanítóvá válása mentén

Éppen tizenkét éve annak, hogy a Nagykovácsi Civilegyetem egyik előadójaként megismertem Szász Ilmát https://sites.google.com/site/szaszilmahonlapja/, akinél jobban senki sem ismeri hazánkban Bingen von Hildegard  http://www.katolikus.hu/szentek/0917-147.html képeinek szimbolikáját. Olyannyira, hogy e képek a hazai kiadványok számára is ő általa kerültek elérhetővé. https://sites.google.com/site/szaszilmahonlapja/5-kereszteny-mantrikus-enekek/4-2-bingeni-hildegard-nehany-latomasanak-ertelmezese
Már az első alkalommal lenyűgöztek a képek és az elmondott-leírt magyarázatok. Olyan érzésem volt, mintha régóta ismerném Hildegardot. Elsőre megértettem ábrázolásainak lényegét. Mintha nem is 900 évvel ezelőtt készültek volna. Az ember spirituális életének, döntéseinek folyamatábrái – ahogy azt ma az információs társadalomban neveznénk.

Megszólítottak a képek és arra ösztönöztek, hogy magam is valamilyen hasonló alkotói munkába fogjak. Hildegard életrajzát olvasva és tanulmányozva képeit, verseit, zenéit, gyógymódjait, én is az ő átfogó szemléletének hívévé váltam.
Majd hat éve, amikor felnőttkori bérmálkozásomhoz védőszentet kerestem, egyértelmű volt, hogy ő lesz az. Amióta felvettem a Hildegard nevet (mely harcos nőt jelent), hozzábiggyesztve egy kötőjellel az Yvette-hez (ami pedig tiszafaíjat jelent), érzem, hogy e 900 éve élt polihisztor apátnő bennem is munkálkodik. Példamutató érvelései a patriarchális szemléletű egyház főméltóságaival folytatott vitáiban, lenyűgöztek. Hildegard - aki nevében viselte harcosságát -, a szavak, a szelídség, az alázat és az egyszerűség erejével verte vissza az ellene irányuló támadásokat.
Így elcsodálkoztam, hogy csak most gazdagodik személyében újabb női egyháztanítóval az Egyház http://www.magyarkurir.hu/hirek/ujabb-noi-egyhaztanitoval-gazdagodik-az-egyhaz. Ezek szerint Hildegard is szükséges a női kvótához a szakrális térben?

Nincsenek megjegyzések: